shoko61ha@gmail.com 09352867414 

shoko61ha@gmail.com 09352867414 

فهرست مطالب

جواهردوزی

جواهردوزی یک هنر سنتی و دستی بسیار زیبا و اصیله که در آن از جواهرات، سنگ های قیمتی، طلا، نقره و فلزات دیگه ای برای تزئین انواع وسایل و ساخت گل سینه استفاده می شه.جواهردوزی در تمام جهان با توجه به تاریخچه و فرهنگ محلی خود، شکل و شمایل خاصی پیدا کرده.در بعضی کشورها، مثل هند، جواهردوزی به عنوان یک هنر قدیمی و اصیل تلقی شده که هنوز هم طرفداران زیادی داره.

جواهردوزی یکی از هنر هایی که نه تنها بر روی تمام لباس ها قبل اجراست بلکه بر روی کیف، کفش، تزیین گل سینه،پیکسل و دکمه هم کاربرد داره.می تونیم به  جواهردوزی به دید یک شغل هم نگاه کنیم و خانم ها خصوصا خانم های ایرانی با یادگیری آن، چه در خانه و چه در کارگاه خیاطی درآمد های بالایی کسب کنند و با توجه به ظرافت کار، متریال مورداستفاده و مهارتی که دارند دستمزد بیشتری بگیرند.

درآمد از این هنر فقط به جواهردوزی بر روی لباس و تولیدزیورآلات ختم نمی شود بلکه آموزش به افراد دیگر و استفاده از شبکه های مجازی مثل:اینستاگرام،تلگرام و ویوتیوب برای به نمایش گذاشتن آن، روش  دیگری است که می شه از آن درآمد زایی کرد.

شما می توانید با آموزش جواهردوزی برای خود درآمد داشته باشید.در جواهردوزی، ابزارهایی مثل سنگ ‌نگار، پینس ‌ها، براش ‌ها و نوار های فلزی برای قرار دادن جواهرات در قالب‌ های مختلف استفاده می ‌شه.

جواهردوزی ترکیبی از هنرهای مختلفی مثل: منجوق دوزی، سنگ دوزی، قیطان دوزی،مرواریددوزی،درباردوزی و…است.در واقع با استفاده از مروارید،منجوق،ملیله،پولک،بلرسان،نگین و ابزارهایی مثل نخ،سوزن و قیچی شاهکار خلق کرد اما کیفیت کار باتوجه به مهارت جواهردوز، زمان به کار رفته متفاوت خواهد بود.

هنرمندان جواهردوزی معمولاً با توجه خلاقیت خود،نمونه های موجود در اینترنت،اینستاگرام و یا نمونه های مدنظر مشتری،به صورت طرح های مختلف بر روی کاغذ آورده وسپس با کمک ابزار های خود، این طرح‌ ها را روی سطوح مختلفی مثل فلزات، چرم، پارچه لباس،کیف، کفش، نمد و… اجرا می ‌کنند.سپس با استفاده از بودجه مشتری می توانید از سنگ ها و جواهرات قیمتی گرفته تا مروارید پرورشی،میله شکسته   و نگین در لباس استفاده کنند.در لباس عروس ظرافت و دقت کار دوچندان می شود بنابراین جواهردوز می تواند دستمزد بالایی هم دریافت کند.

جواهردوزی هنری بسیار زیبا و ظریفه که نیاز به صبر، دقت و مهارت دستی داره.برای یادگیری می توانید به صورت حضوری در کلاس های  جواهردوزی شرکت کنید و به صورت گروهی یا خصوصی آموزش ببینید.اگر هم امکان شرکت در کلاس های حضوری را ندارید،می توانید آموزش آنلاین را امتحان کنید.بعد از دیدن آموزش های لازم،فقط با صبر و تمرین مهارت های شما افزایش پیدا می کند.پس ناامید نشید و هر روز طرح های مختلف را تمرین کنید.

در هانابروچ این امکان فراهم شده تا به صورت غیر حضوری جواهردوزی را یاد بگیرید.برای شرکت در این کلاس کافیه با شماره 09352867414 بگیرید یا  مینی دوره ها را در سایت انتخاب کنید تا در گروه تلگرامی عضو شوید.

تاریخچه هنر جواهردوزی

تاریخچه هنر جواهردوزی!! شاید از شنیدن این کلمه تعجب کرده باشید و پیش خودتان بگید که جواهردوزی  چه قدمت و تاریخچه ای ممکنه داشته باشه.در واقع یکی از قدیمی‌ ترین هنرهای دستی و باستانی در ایران، جواهردوزی است که در آن دوره، از جواهرات و سنگ‌ های قیمتی مثل طلا،نقره،لاجورد و یاقوت به عنوان تزئین استفاده می کردند.جواهردوزی در میان اقوام مختلف نمادی از سنت ها و آداب و رسوم آنها بود.

مردم ایل قشقایی و عرب مناطق جنوبی بیشتر از گردنبند میخک،مهلو ،قاب قرآن، مهره ای، عنبردان، النگو،دستبند و بازوبند مهره ای استفاده می کردند.مثلا مهلو دانه ای معطر بود که رنگ سفید یا شیری رنگ داشت و بعد از اینکه این دانه خشک می شد، آن را سوراخ می کردند و در دسته های مختلف با استفاده از نخ و سکه  با آن گردنبند و دستبند درست می کردند.

میخک هم دانه ای خوشبو که در حنا خیسانده می شد و سپس آن را سوارخ می کردند و با استفاده از نخ آن را تبدیل به گردنبند و یا هر شی تزئینی دیگر می کردند.

ثروتمندان ایل هم از عنبردان و قاب قرآن طلا استفاده می کردند.قاب قرآن و عنبر دان جعبه ای مستطیل شکل است که از طلا و جواهرات در تزئین آن استفاده می کردند و دارای طراحی میناکاری و قلم زنی بود.

تاریخچه جواهردوزی در ایران

امروزه در جواهردوزی، با استفاده از سیم،چسب،پارچه،نمد،پولک و جواهراتی مثل طلا و نقره  طرح های مختلف و جذاب را درست می کنند.همچنین این هنر در ساخت انواع محصولات نظیر جواهرات، آینه ‌های دست ‌ساز، جعبه‌ های جواهر، تصاویر ثابت و متحرک و غیره کاربرد دارد

 هنر جواهردوزی به خصوص در شهر های اصفهان، شیراز، یزد، کرمان، قم و تبریز شناخته شده است و از این هنر در ساخت انواع صنایع دستی و زیورآلات نیز استفاده می ‌کنند.

زیباترین گل سینه های فانتزی و جذاب را از هانا بروچ تهیه کنید.

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

خرید لباس جواهردوزی

خرید لباس جواهردوزی امروزه یکی از آیتم های موردنیاز برای داشتن استایلی جذاب است.اگر لباس ساده ای دارید یا دوست دارید لباسی بخرید که جذابیت شما را دوچندان کند پیشنهاد من به شما خرید لباس جواهردوزی یا انجام جواهردوزی بر روی لباس است.با توجه به رنگ لباس،جنس پارچه،مراسمی که درآن شرکت می کنید، بودجه و طرحی که مدنظر دارید می توان مدل های مختلفی اجرا کرد.

اگر طلا و جواهرات ندارید و نمی توانید در مراسم از آن ها استفاده کنید، لباس جواهردوزی جای خالی آنها را به تنهایی پر می کند.پس دیگر نیازی به پرداخت هزینه گزاف برای خرید طلا و جواهرات نیست برای درخشیدن فقط به لباس جواهردوزی نیاز دارید.

معمولا سنگ ها و جواهرات به طور مستقیم بر روی پارچه لباس دوخته می شود.اگر پارچه لباس خیلی ظریف باشد،جواهردوزی را روی یک تکه پارچه اجرا می شود و به لباس دوخته می شود تا خود لباس هم آسیب نبیند. به جای لباس جواهردوزی می توانید از گل سینه، گوشواره، تل و زیورآلات جواهردوزی هم استفاده کنید.

هزینه لباس جواهردوزی با توجه به ظرافت کار،جنس پارچه، مواد مورداستفاده، دستمزد جواهردوز و تمیزی کار متفاوت است.اگر می خواهید طرح های سخت و پیچیده ای روی لباس اجرا کنید قطعا نسبت به طرح های ساده هزینه بیشتری دارد.

کاربرد هنر جواهردوزی

کاربرد هنر جواهردوزی ممکن است در انواع لباس های مجلسی و صنایع دستی دیده شود.این هنر به عنوان یکی از هنر های دستی بسیار با ارزش و زیبا، در انواع محصولات مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

تولید زیورآلات: از جمله اصلی‌ ترین کاربرد های هنر جواهردوزی، تولید زیورآلات است. این زیورآلات شامل انگشتر، گوشواره، دستبند، گردنبند و زنجیر می باشد.

تولید صنایع دستی: هنر جواهردوزی در تولید انواع صنایع دستی مانند جعبه‌ های جواهر، آینه ‌های دست ‌ساز، ترمه و غیره نیز کاربرد دارد.

جواهردوزی روی لباس عروس،کیف و کفش: این هنر زیبا تاثیر زیادی در استایل شما دارد و جذابیت شما را دوچندان می کند.از جواهردوزی می توان در تزئین لباس‌ های مختلف از جمله کیف، لباس مجلسی و کفش استفاده کرد.

تزئین اشیا و وسایل منزل: از جمله کاربرد های دیگر هنر جواهردوزی، تزئین اشیا و وسایل منزل مانند وسایل آشپزخانه، قاب عکس، لوستر و غیره می‌ باشد.

لباس جواهردوزی شده
بابانوئل جواهردوزی شده
انگشتر جواهردوزی شده
لباس عروس جواهردوزی شده

وسایل جواهر دوزی

وسایل جواهر دوزی جز پایه و اساس جواهردوزی به حساب می آید.جنس و کیفیت مواد به کار رفته در هر زمینه ای، در نتیجه کار تاثیر به سزایی دارد.در این قسمت قراره درباره ابزارهای موردنیاز جواهردوزی و برندهای موجود در بازار صحبت کنیم. 

icons8-thread-50

نخ

نخ های مورد استفاده در جواهردوزی به نخ ابریشمی،نخ نامرئی پلاستیکی، نخ گلدوزی (برند DMC ،Anchor و پنگوئن) و کتان، که بهترین آنها نخ گوترمن است تقسیم می شود.

نخ ضخیم گوترمن محصول کشور آلمان می باشد که کیفیت بالایی دارد و برای جواهردوزی بسیار مناسب است.جنس این نخ از پلی استر است که پوششی بادوام  و کم پرزی دارد.

نخ ابریشمی،کیفیت بالا و تنوع رنگ بسیار زیادی دارد که علاوه بر جواهردوزی برای منجوق بافی و گلدوزی هم مناسب است.

نخ نامرئی پلاستیکی در زمینه های مختلفی مثل جواهردوزی،روبان دوزی،نمد دوزی و ساخت زیورآلات کاربرد دارد.در نخ های نامرئی هر چه شماره آن کوچک تر باشد ضخامت آن بیشتر می شود.

نخ های برند Anchor مثل برند گوترمن،محصول کشور آلمان می باشد که در هنر جواهردوزی از آن استفاده می شود.نخ های برند Anchor،مقاومت بالا و رنگ ثابتی دارند.این برند از 6 رشته نخ تشکیل شده که در کلاف های 8 متری به فروش می رسد.

نخ دمسه فرانسه که قدمت زیاد آن نشان از کیفیت بالای آن است.نخ دمسه رنگ ثابتی دارد،رشته رشته نمی شود،آبرفت ندارد و با همین ویژگی ها توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد.این برند از 6 رشته نخ تشکیل شده که تنوع رنگی بالایی دارد.

اینفوگرافیک لوازم جواهردوزی
نخ گوترمن
نخ پنگوئن
نخ ابریشمی
پولک لوازم موردنیاز برای جواهردوزی

پولک

پولک یکی از ابزارهایی است که تاثیر زیادی در زیبایی طرح شما دارد.بستگی به طرحی که دارید می توانید از پولک سکه ای،پولک تخت،پولک گود و پولک های طرح دار استفاده کنید.بهترین پولک به ترتیب،پولک ایتالیایی،پولک پولسان ترک و پولک چینی است.پولک های جواهردوزی در بازار به صورت مثقالی فروخته می شود.

اگر می خواهید طرحی اجرا کنید که ساده باشد و زرق و برق اضافی نداشته باشید می توانید از پولک ساده استفاده کنید.از دیگر کاربرد پولک ساده می توان به پولک دوزی استفاده کرد.

اگر طرحی که روی لباس اجرا می کنید پیچیده و پر کار است و نمی خواهید لباس سنگین شود می توانید از پولک تخت استفاده کنید پولک تخت معمولا پلاستیکی است و وزن خاصی ندارد.

پولک سکه ای نسبت به سایر مدل ها بزرگ تره و تنوع رنگی بالایی دارد.از دیگر ویژگی های پولک سکه ای می توان به رنگ ثابت،ساده بودن طرح،و کیفیت بالای آن اشاره کرد.  

پولک رنگی
پولک تخت
پولک آبی

منجوق

منجوق ها دسته ای از مهره ها با سایز کوچک در حد میلیمتر هستند.منجوق ها به صورت گرمی به فروش می رسند و در سایز های 2 الی 3 میلیمتر در بازار وجود دارد.بهترین برند منجوق، برند میوکی است که معروف ترین آن، نوع دلیکا است. از ویژگی های این برند می توان به ثبات بالای رنگ آن اشاره کرد.علاوه بر برند میوکی، برند تلا، چک و چینی در بازار موجود است که برند چینی کیفیت خیلی پایینی دارد.

برند میوکی بهترین نوع منجوق در بازار است که به دلیکا،ملیله شکسته،میکس،6 ضلعی و گرد تقسیم می شود.ثبات رنگ، تنوع،یکنواختی و کیفیت بالای آن از جمله ویژگی هایی است که آن را از سایر رقبا متمایز می کند.

بر عکس منجوق های میوکی، منجوق های چینی پوشش ضعیف، کیفیت پایین و یکنواختی دارند که باعث شده سهم کمتری در بازار داشته باشد.

منجوق تلا تنوع رنگ و مدل بسیار زیادی دارد.این منجوق ها از نظر ظاهری به براق و مات تقسیم می شوند که سطح مقطع دایره ای شکل و انحنا مانندی دارد.

منجوق های چک همان طور که از اسمش مشخصه محصول کشور چک می باشد. این مدل تنوع زیادی در رنگ دارد اما در اندازه قطر باهم تفاوت کمی دارند که قابل چشم پوشی است.

 

منجوق
icons8-rope-50

بلرسان

بلرسان از الیاف های طلا و نقره که به هم تابیده شده، ساخته شده است که حالت فنری دارد. بلرسان های موجود در بازار، بلرسان هندی و بلرسان پاکستانی است که  بهترین آن بلرسان هندی است.بلرسان به صورت متری در بازار به فروش می رسد.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که گاهی اوقات بلرسان را با سرمه اشتباه می گیرند.بلرسان و سرمه از نظر ظاهری شباهت بسیاری دارند ما از نظر ساختاری و جنس تفاوت زیادی باهم دارند.بلرسان محکم تر و ضخیم تر از سرمه است.رنگ های طلایی و نقره ای بلرسان جز رنگ های پرفروش در بازار است. 

بلرسان
بلرسان رنگ طلایی
بلرسان تکی

سوزن

سوزن ها نقش بسیار مهمی در جواهردوزی دارند.انتخاب سوزن مناسب، بستگی به پارچه و نخ مورداستفاده دارد.سوزن هایی که در جواهردوزی استفاده می شود، باید نازک،بلند،محکم و بدون انعطاف پذیری باشد تا بدون فشار زیاد به راحتی ازپارچه عبور کند.بهترین برند های موجود در بازار، برند Dmc و رویاله که از شماره های 10 و 11 در جواهردوزی استفاده می شود.

سوزن برند رویال از جنس فولاد ساخته شده که کیفیت بسیار بالایی دارد.

سوزن های دمسه  نوک تیزی دارند و بدنه آن به خوبی آبکاری شده است .

سوزن رویال

ملیله

ملیله یکی دیگر از ابزارهایی که درجواهردوزی نقش اصلی به عهده دارد. انواع ملیله های موجود در بازار،ملیله شکسته، جینی و FGB است که پرفروش ترین آن، ملیله FGB است.

علت نام گذاری ملیله شکسته به این خاطر است که نصف ملیله کامل است.این مدل تنوع رنگی بسیاری دارد.ملیله FGB یکی از باکیفیت ترین ملیله های موجود در بازار است که این نوع هم تنوع رنگی بسیاری دارد.برخلاف برند FGB، برند چینی کیفیت پایینی دارد طوری که بهتره زیاد سراغ این برند نرید چون کیفیت کار شما را پایین می یاره.

ملیله چینی
ملیله FGB
ملیله FGB رنگ زرد
icons8-gem-50

نگین

نگین ها به انواع  متری پایه همرنگ،پایه نقره ای و پایه طلایی استفاده کنید که نگین های متری چارچنگ و پایه D کیفیت بالایی دارند.نگین های پایه D در رنگ های طلایی و نقره ای در بازار موجود است که به راحتی با نخ به لباس دوخته می شود. این برند به صورت گرمی و نگین های چارچنگ به صورت متری در بازار فروخته می شود.

نگین پایه دار
نگین پایه دار طلایی
پایه نگین

مروارید

مرواریدها به انواع مرواریدهای پرورشی،مروارید شل و مروارید سنگی تقسیم می شوند که به ترتیب کیفیت بالایی دارند اما بهترین نوع مروارید، مروارید سوارسکی است که ساخت کشور چک می باشد و کیفیت بالایی دارد.به هیچ عنوان استفاده از مروارید پلاستیکی توصیه نمی شود.

مروارید شل جز مروارید های سنگین به حساب می آید این مروارید ها کاملا گرد،یک شکل و بدون عیب و ایراد هستند.مروارید شل بر روی دایره ای از جنس پلاستیک ساخته می شود که به صورت دانه ای در بازار به فروش می رسد.

یکی از بهترین برندهای موجود دربازار برند سوارسکی است.این شرکت،یک شرکت بین المللی اتریشی است که در زمینه تولید جواهرات و اشیا تزئینی با استفاده از مراورید و کریستال شناخته شده است.یکی از ویژگی های مهم این برند تولید محصولات با کیفیت است. مرواریدهای سوارسکی جز مروارید های پرورشی و مصنوعی هستند.این مروارید ها  از یک هسته کریستالی تشکیل شده اند و اطراف آن پوشش مروارید گونه ای دارد که ظاهری لوکس و درخشانی به مراورید ها می دهد .این مروارید ها به خاطر کیفیت بالایی که دارد علاوه بر جواهردوزی در ساخت زیورآلات مثل گردنبند،گوشواره و دستبند هم کاربرد دارد.

>

مروارید

چسب

چسب SUXUN ,گوترمن و GSE مناسب ترین نوع چسب برای جواهردوزی است که باید بی رنگ باشد و بوی بدی نداشته باشد.چسب های SUXUN،از باکیفیت ترین چسب های موجود در بازار است که ضد آب و نسوز است. چسبندگی بالایی دارد و در دمای اتاق نیز خشک می شود.چسب گوترمن محصول کشور آلمان می باشد به خاطر مقاومت بالا و دوامی که دارد برای چسباندن متریال های پارچه مثل نگین و سنگ استفاده می شود.چسب GSE یکی دیگر از چسب های پرکاربرد در جواهردوزی است.این برند ضدآب است و طول عمر بالایی دارد.

چسب GSE
چسب گوترمن
چسب SUXUN

قیچی

قیچی جز ضروری ترین وسایل کار جواهردوزی است که برای برش الگو قطعا به آن نیاز پیدا می کنید.یک قیچی تیغه کوتاه برای برش سنگ متری،برش بلرسان،نمد و  چرم و یک قیچی کوچک که تیغه نازک و تیزی دارد برای برش جاهای حساس و ظریف نیاز دارید.

قیچی گل سینه
قیچی
قیچی جواهردوزی

زیباترین گل سینه های فانتزی و جذاب را از هانا بروچ تهیه کنید.

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

انواع دوخت در جواهردوزی

انواع دوخت در جواهردوزی به ساقه دوزی ساده و دوخت پیچ تقسیم می شود.

ساقه دوزی ساده

ساقه دوزی ساده شما می توانید ازملیله شکسته، منجوق و یا کریستال 2 یا 4 استفاده کنید.برای ساقه دوزی ساده از پایین قسمت خط کشی، بسط بزنید.در جواهردوزی ما هیچ وقت از گره استفاده نمی کنیم چون گره به مرور زمان باز می شه و کار از هم شکافته می شه. برای بسط زدن چند بار نخ را از پارچه رد می کنیم سپس سوزن را از پایین خط خارج می کنیم.4 تا منجوق یا ملیله شکسته وارد سوزن می کنیم و تا انتهای نخ پایین می یاریم سپس سوزن را از پارچه رد می کنیم.برای برگشت سوزن،آن را از کنار دومین ملیله شکسته یعنی کنار خط رد می کنیم.تا دوخت کامل بشه این کار را ادامه می دهیم.

دوخت ساده مرحله اول بسط زدن
بسط زدن
دوخت ساده مرحله اول
دوخت ملیله
برگشت سوزن از کنار دومین ملیله شکسته
برگشت سوزن از کنار دومین ملیله
ادامه کار تا انتهای خط به همین روال
ادامه دوخت به همین روش

دوخت پیچ

دوخت پیچ هم باید اول بسط بزنید و به هیچ عنوان از گره استفاده نکنید.برای این کار می توانید از منجوق استفاده کنید.5 الی 6 تا منجوق را از سوزن رد می کنیم و تا انتهای نخ پایین می یاریم و روی خط، سوزن را رد می کنیم. تفاوت این نوع دوخت با دوخت ساده در اینکه باید سوزن را از یک سوم کار و روی خط،رد کنیم.مجدد 6 تا منجوق تا انتهای نخ پایین می یاریم و به اندازه ای که متریال فضا را اشغال می کنه به همان اندازه سوزن را از پارچه رد می کنیم. از دومین منجوق و روی خط سوزن را خارج می کنیم و تا انتها همین کار را ادامه می دهیم.

بسط زدن در دوخت پیچ
بسط زدن
دوخت منجوق در دوخت پیچ
دوخت منجوق ها
برگشت سوزن از یک سوم کار در دوخت پیچ
برگشت سوزن از یک سوم کار و روی خط
ادامه دوت تا انتهای خط
ادامه دوخت تا انتهای خط

زیباترین گل سینه های فانتزی و جذاب را از هانا بروچ تهیه کنید. 

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

قیمت جواهر دوزی روی لباس

قیمت جواهر دوزی روی لباس با توجه به فاکتورهای مختلفی متفاوت است.برای مثال اگر از سنگ های قیمتی و جواهرات استفاده شود قطعا قیمت لباس جواهردوزی بیشتر می شود حتی اگر مواد را خود مشتری تهیه کند به دلیل گران بودن متریال، قطعا دقت و زمان بیشتری نیاز دارد.در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت جواهردوزی روی لباس صحبت می کنیم.

نوع مواد به کار رفته:

نوع موادی که در جواهردوزی استفاده می شود تاثیر به سزایی در قیمت کار دارد.مثلا در بعضی از لباس ها منجوق یا ملیله شکسته استفاده می شود اما در بعضی دیگر، از سنگ استفاده می شود که قیمت کار را متفاوت می کند.

نوع پارچه:

جنس پارچه به کار رفته هم خیلی در قیمت تاثیرگذار است.مثلا پارچه های ساتن،کرپ،مخمل و تافته قیمت های متفاوتی دارند.

مدت زمان :

بعضی از لباس ها پارچه های ظریفی دارند که نیاز به دقت و زمان بیشتری دارند و هر چه این دو فاکتور،بیشتر شود قیمت هم طبیعتا بیشتر می شود.

طرح:

پیچیدگی الگو لباس نیز در قیمت تأثیرگذار است. طراحی‌های منحصر به فرد و میزان ظریف بودن کار، ممکن است قیمت را افزایش دهند.

دستمزد :

هزینه دستمزد جواهردوز هم عامل مهم دیگری است که تاثیر زیادی در قیمت دارد.

اگر دوست دارید طرح خاصی را بر روی لباس جواهردوزی کنید می توانید نمونه موردنظر را برای ما ارسال کنید یا با شماره 09352867414 تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بازار کار جواهر دوزی و مسیر پیشرفت با جواهردوزی

بازار کار جواهر دوزی و مسیر پیشرفت با جواهردوزی مبحثی است که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.ازگذشته تا الان، لباس ها و زیورآلات جواهردوزی شده، طرفداران زیادی داره.این هنر، ترکیبی از منجوق دوزی، ملیله دوزی، سنگ دوزی، درباردوزی و مرواریددوزی است که با یادگیری آن می توان با سرمایه کم و در مدت کوتاهی در خانه به درآمدزایی رسید.

تولید زیورآلات :

با استفاده از  جواهردوزی،می شه زیورآلات دست ساز مثل دستبند،گوشواره،گردنبند،تل سر،دسته کلید و …با کمک منجوق، ملیله، پولک و سنگ درست کرد.

انجام طرح سفارشی بر روی لباس مجلسی:

یکی دیگه از روش های درآمد زایی از طریق جواهردوزی،تولید طرح های خلاقانه بر روی لباس مجلسی و لباس شبه.با این کار، زیبایی لباس ها را دوچندان می کنید.همچنین می شه طرح های مختلفی روی کیف، کفش و حتی کمربند  درست کنید.

اگر درجواهردوزی به مهارت بالایی رسیدید و قدرت بیان خوبی هم دارید، می تونید دوره های آموزشی برگزار کرده و به دیگران آموزش دهید. این دوره ها را می توان به صورت حضوری یا آنلاین آموزش داده یا حتی ویدیو های آموزشی ضبط کنید. 

همکاری با خیاط ها یا طراح مد

همکاری با خیاط ها و طراحان مد، روش دیگه ای که می توان هنر خود را به نمایش گذاشت.دوخت لباس با خیاط و جواهردوزی با شما.

استفاده از شبکه های مجازی:

امروزه شبکه های مجازی مثل:اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب زمینه ای فراهم کرده که افراد مختلف می تونند هنر خود را به جامعه ای بزرگتر معرفی کنند.کافیه که اکانتی در شبکه های مجازی بسازید و شروع به تولید محتوا کنید.بعد از مدتی می بینید که بازار هدف خود را پیدا کرده که می تونید آموزش بدید و نمونه کارهای خود را بفروشید.

زیباترین گل سینه های فانتزی و جذاب را از هانا بروچ تهیه کنید. 

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

پیکسل شنل
گل سینه دندان
گل سینه طرح زنبور
گل سینه طرح پرنده

زیباترین گل سینه های فانتزی و جذاب را از هانا بروچ تهیه کنید. 

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

آموزش گام به گام جواهر دوزی در کرمانشاه

جواهردوزی روی لباس عروس

جواهردوزی روی لباس عروس یکی از هنر های زیبا و متفاوت است که زیبایی لباس عروس را دو چندان می کند. در این هنر، جواهراتی مثل مهره‌ها، مروارید و سنگ‌های قیمتی روی لباس دوخته می‌شود. جواهردوزی، به لباس عروس براقیت و زیبایی ویژه‌ای می دهد و آن را از لباس‌های دیگر متمایز می کند.

طرح‌های جواهردوزی می‌توانند شامل الگوهای هندسی، گل‌ها، پرندگان، برجستگی‌ها و طرح‌های دیگر باشند. انتخاب جواهرات و سنگ‌ها برای این کار بستگی به سبک لباس و همچنین سلیقه عروس دارد.

جواهردوزی معمولاً در قسمت‌هایی از لباس مانند یقه، آستین ، کمر، دامن و دیگر قسمت‌های موردنظر صورت می‌گیرد.با توجه به این که انجام این کار روی لباس عروس به دقت، زمان و ظرافتی بیشتری نیاز داره، معمولاً هزینه‌ای بالاتر از لباس‌های دیگر دارد. اما نتیجه نهایی این زحمات، یک لباس عروس فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فرد است.

جواهردوزی روی جلیقه زنانه

جواهردوزی روی جلیقه زنانه یکی دیگر از کاربردهای جواهردوزی است.در واقع پوشیدن جلیقه تاثیر به سزایی در استایل خانم ها دارد.جلیقه در واقع لباسی بدون آستینی است که با دکمه یا زیپ بسته شده یا به صورت جلو باز طراحی می شود. جلیقه معمولا با پیراهن و یا کت ست می شود.

در آقایان از جلیقه یا وست زمانی استفاده می کنند که بخواهند کت و شلوار بپوشن ویا استایل سه تیکه ای داشته باشند.در مجالس عروسی و یا مهمانی های رسمی از این استایل استفاده می کنند.برخی از خانم ها هم از کت و شلوار و جلیقه استفاده می کنند اما معمولا جلیقه را با پیراهن ست می کنند.

در شهر های کرد نشین جلیقه را با پیراهن بلند می پوشند که معمولا روی پارچه جلیقه طرح های مختلفی با سنگ ،مروارید و یا ملیله  جواهردوزی شده است.

 

جواهردوزی روی لباس عروس
جواهردوزی بر روی لباس عروس
لباس عروس جواهردوزی شده

مدل های جواهردوزی برروی یقه و کمربند

مدل های جواهردوزی برروی یقه و کمربند و اجرای آن، تاثیر به سزایی بر زیبایی استایل شما دارد.در بعضی مواقع جواهردوزی بر روی قسمت های خاص یک لباس تاثیر به سزایی در درخشش لباس ها دارد.یقه و کمربند لباس ها جز قسمت هایی هستند که در نگاه اول به چشم  افراد می آید.طراحی الگو هایی مانند برگ،گل ،مدل نواری و پراکنده، طرح های مناسبی است که می توانید بر روی یقه  کمربند لباس جواهردوزی کنید.

بر روی لبه یقه لباس می توانید از سنگ ها،کریستال و منجوق های رنگی استفاده کنید.برای زیبایی بیشتر کار،روی جزئیات لباس هم دقت کنید مثل جیب،دکمه های پارچه ای و لبه های یقه .

مهمترین نکته در مدل های جواهردوزی برروی یقه و کمربند ، انتخاب جواهرات و الگوهایی است که با سبک و رنگ لباس شما هماهنگ باشد. با استفاده از جواهردوزی، لباس‌های خود را به یک اثر هنری زیبا و استثنایی تبدیل کنید.

مدل های جواهردوزی برروی یقه و کمربند

آموزش جواهر دوزی روی لباس

آموزش جواهر دوزی روی لباس  و یادگیری این هنر، یکی از راه های کسب درآمد برای اقشار مختلف جامعه و خانم ها است.پس برای یادگیری آن تعلل نکنید و با استفاده روش های زیر یادگیری را شروع کنید.

دوره‌های حضوری: ممکن است در شهر یا منطقه شما مراکزی وجود داشته باشند که دوره‌های هنر جواهردوزی برگزار می‌کنند. این دوره‌ها می‌توانند شامل آموزش اصول پایه، فنون پیشرفته و ایجاد طرح‌های خاص باشند.

کتاب‌ها و منابع آموزشی:قطعا کتاب های آموزشی در بازار وجود دارد که هنر جواهردوزی را به صورت تصویری از پایه به شما آموزش می دهند.

آموزش آنلاین: کم کم با پدیدار شدن ویروس کرونا دوره های آموزشی آنلاین جانی دوباره گرفتند. با برگزاری دوره های آنلاین دیگر مکان برگزاری کلاس مهم نیست و همه افراد متقاضی از شهرهای مختلف می توانند در دوره های آنلاین شرکت کنند.برای یادگیری این هنر می‌توانید  وب‌سایت‌ها، ویدئوها و پلتفرم ها دوره های آموزشی را دنبال کنید.

جواهر دوزی روی لباس

جواهر دوزی روی لباس جز هنر های زیبایی است که اجرای آن نیاز به خلاقیت دارد.در این هنر، با استفاده از سنگ ها،مروارید، نگین و کریستال، به لباسی ساده و بی روح جانی دوباره بخشیده می شود.با سنگ دوزی و اجرای طرح های مختلف، جلوه خاصی به لباس ها داده می شود و استایل شما درخشش خاصی پیدا می کند.

طرح های قابل اجرا بر روی لباس ها محدویت خاصی ندارد و با توجه به مدل و محل جواهردوزی می توانید از طرح های ساده و کلاسیک یا طرح های فانتزی و پیچیده استفاده کنید.برای قسمت یقه و جیب از طرح برگ، گل و خطوط ساده، در قسمت بالاتنه لباس از طرح برگ،گل، شکل های هندسی مثل مربع،مثلث و ذوزنقه استفاده کنید.مهره دوزی هم روش دیگری که می توانید در لباس های مجلسی و لباس عروس به کار ببرید.

در جواهردوری روی لباس از تکنیک های و هنر های مختلفی مثل:منجوق دوزی، ملیله دوزی، مروارید دوزی، قیطان دوزی، شیپور دوزی، دربار دوزی و عثمان دوزی استفاده می شود.

در منجوق دوزی که قدمت زیادی دارد از مهره های ریز و شیشه ای استفاده می شود و بر روی انواع پارچه مثل ابریشم،ساتن،کتان، کرپ و تور قابل اجرا است.برای انجام آن فقط لازمه که طرح را اول روی کاغذ معمولی یا کاغذ روغنی کشیده،سپس به پارچه منتقل کنید و قسمت طراحی شده را در کارگاه قرار دهید.حالا باید با سوزن و منجوق طرح را تزیین کنید.

پارچه ملیله دوزی شده انعطاف پذیری ندارد و اگر پارچه را زیاد بکشید قطعا از فرم خارج می شود.بنابراین برای شستشوی پارچه ملیله دوزی شده از آب و صابون غیر اسیدی استفاده کنید و از آن در برابر رطوبت، حرارت، اشعه مستقیم و سفید کننده های شیمیایی محافظت کنید. در ملیله دوزی از مفتول های طلایی و نقره ای استفاده می شود.برای ملیله دوزی به پارچه مخمل،پارچه متقال، آستر، نخ کوک،سریش،پایه یا خرک نیاز دارید.

در قیطان دوزی از رشته ابریشمی استفاده می شود.قیطان ها در انواع مختلفی مثل نازک، ضخیم، ساده، تابیده، شکاف دار و قلابدار تولید می شود و بیشتر در استان های سیستان، خراسان و شمال غرب کشور رواج دارد.

درباردوزی یکی از قدیمی ترین و اصیل ترین هنر های ایرانی است.علاوه بر ایران در ترکیه هم مرسوم بوده است.در زمان قاجر بیشتر در تزیین لباس اشراف زاده ها و شاهان از درباردوزی استفاده می کردند اگر به لباس های قدیمی در موزه ها هم نگاه کنید متوجه دوخت درباردوزی بر روی لباس ها می شوید.

جواهر دوزی روی لباس مجلسی

جواهر دوزی روی لباس مجلسی، یکی دیگر کاربردهای این هنر است.جواهردوزی از آن دسته کارهایی است که تقریبا در تمامی مدل های لباس، مخصوصا لباس مجلسی قابل اجرا است.از آنجایی که خرید لباس مجلسی برای خانم ها اهمیت زیادی دارد.همیشه دوست دارند لباسی که می خرند مد روز باشد  و در جمع بدرخشند.

یکی از روش هایی که جذابیت لباس مجلسی شما را دوچندان می کند جواهردوزی روی لباس است.در این روش از سنگ، منجوق، پولک و جواهرات در تزیین لباس استفاده می کنند.معمولا از  نگین ها و سنگ ها  برای ایجاد طرح های جذاب متناسب با سلایق افراد استفاده می شود. در جواهردوزی آنقدر تنوع متریال به کار رفته بالا است و رنگ های زیادی در بازار موجود است که هر نوع طرح و رنگی که خواستید روی لباس مجلسی خود می توانید اجرا کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود محل جواهردوزی در قسمت های مختلف لباس است.مثلا آستین یکی از بهترین قسمت هایی است که تاثیر زیادی بر زیبایی لباس دارد.ترکیب مرواید و پولک در ناحیه بالاتنه  از دیگر از گزینه هایی است  که درخشش لباس را دو چندان می کند.

جواهردوزی روی مانتو

جواهردوزی روی مانتو هنری است که می تواند پارچه ساده ای را به اثری زیبا تبدیل کند.برای جواهر دوزی روی مانتو نیازی به دانستن مهارت خیاطی نیست بلکه با یادگیری هنر جواهردوزی می توان سنگ ها و مهره های مختلف روی  مانتو پیاده کرد و اثری زیبا خلق کرد.

در ابتدا برای اجرای این کار روی مانتو، نیاز به طرح دارید.طرحی که انتخاب می کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.سپس با توجه به جنس و ضخامت پارچه،ابزار موردنیاز را مشخص کنید.شما میتوانید از پولک،مهره های رنگی، مروارید، ملیله، نگین و یا حتی از جواهرات استفاده کنید.

اگر مانتویی دارید که پارچه ظریفی دارد،طرح موردنظر، ابتدا باید روی پارچه دیگر دوخته شود و سپس به مانتو وصل شود اما اگر مانتو پارچه ضخیمی دارد باید مستقیم روی لباس دوخته شود.

هزینه مانتو جواهردوزی شده بستگی به نوع مواد به کار رفته،دستمزد جواهردوز، زمان صرف شده و ظرافت کار دارد.مثلا اگر در طرح خود از جواهرات استفاده کنید قطعا هزینه کار انجام شده چندین برابر می شود.

جواهردوزی روی آستین مانتو
جواهردوزی روی روسری
جواهردوزی روی مانتو

جواهردوزی روی روسری

جواهردوزی روی روسری یا شال یکی از راه هایی است که باعث دوچندان شدن ارزش روسری می شود.با استفاده از روش های مختلف،طرح های جذابی می توان خلق کرد.روسری چون معمولا پارچه نازک و ظریفی دارد باید جواهردوزی روی آن با دقت انجام شود تا به پارچه آسیبی وارد نشود.

سعی کنید از سنگ های سبک در هنگام کار استفاده کنید.مثلا از ملیله، مروارید، منجوق و نگین استفاده کنید.اگر روسری یا شال، پارچه ضخیمی دارد،برای تزئین آن می توانید از سنگ ها هم استفاده کنید.

از آنجایی که ایجاد طرح های جواهردوزی شده روی پارچه،ارزش آن را زیاد می کند بنابراین جواهردوزی روی روسری یکی از گزینه های مناسبی است که بسیار درآمد بالایی دارد.

طرح خام جواهر دوزی روی لباس

طرح خام جواهر دوزی روی لباس از جمله ملزومات و پایه و اساس شروع این هنر است.در جواهردوزی برای این که نتیجه کار مطلوبی داشته باشید،باید کار را با دقت شروع کنید.طرح و الگو در جواهردوزی نقش مهمی دارد طوری که اگر الگو زیبا و متناسب با نوع لباس و جنس پارچه نباشد،قطعا نتیجه کار خوبی نخواهیم داشت.

به قول شاعر که می فرمایید”خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج”.بعضی از افراد جواهردوزی را آموزش دیده اند اما در طراحی الگو دچار سردرگمی می شوند و خلاقیتی برای طراحی الگو ندارند.بنابراین ما  در ادامه مقاله برای شما چند نمونه الگو جواهردوزی آورده ایم:

الگو جواهردوزی
پترن جواهردوزی
الگو جواهردوزی شماره 2

مروارید دوزی روی لباس

مروارید دوزی روی لباس به عنوان یکی از زیر شاخه های جواهر دوزی شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. شما با یادگیری هنر مروارید دوزی می توانید انواع پیکسل، اکسسوری ، کیف، کفش و… را با سلیقه خودتان تزیین کنید.همچنین یادگیری هنر جواهردوزی و زیر مجموعه های آن مانند مروارید دوزی راهی آسان برای کسب درآمد است.

جالب است بدانید در گذشته، در هر نقطه ی دنیا که دریا و مروارید وجود داشته قطعا مروارید دوزی از جمله هنر های مرسوم در آن مناطق بوده است، به همین دلیل در مناطق جنوبی و شمالی ایران این هنر در بین مردم رواج داشته است.البته به دلیل کمیاب و گران بودن مروارید، مروارید دوزی  بیشتر روی لباس اشراف زاده ها انجام می شد و مردم عادی هیچ گونه دسترسی به آن نداشتند.

مروارید دوزی روی آستین

یکی از قسمت هایی که برای دوخت مروارید بسیار مناسب است، قسمت سر آستین لباس است.آستین ها به دلیل حرکت مداوم دست ها، توجه زیادی را جلب می کنند. به همین دلیل طراحان توجه ویژه ای به آن دارند. مروارید دوزی در قسمت سر آستین یکی از بهترین قسمت لباس، برای مروارید دوزی است.

مروارید دوزی روی لباس مجلسی

یکی دیگر از روش های متداول برای تزئین لباس های مجلسی، مروارید دوزی است که در انواع آن از جمله پیراهن و کت استفاده می شود.لباس هایی که با مروارید تزئین می شوند طراحی خاص و منحصر به فردی دارند.

مروارید دوزی دور یقه

مرواریددوزی دور یقه،جذابیت لباس را دوچندان می کند. فرقی هم نمی کند که مروارید را به صورت رشته ای و یا تکی انتخاب می کنید یا این که از مروارید با سایز های مختلف در طرح های خود استفاده می کنید این دیگر بستگی به سلیقه شما دارد.

برخلاف تصور برخی از مردم که فکر می کنند جواهردوزی و مروارید دوزی جز هنر های قدیمی و از مد افتاده است باید بگم که این هنر همیشه و در همه زمان ها ترنده و در لباس های مختلف استفاده می شود.

 

سوالات متداول

بهترین نوع مروارید، مروارید سوارسکی است که ساخت کشور چک می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

 مروارید های پرورشی ، مروارید شل، مروارید سنگی، این ها به ترتیب کیفیت بالایی دارند. مروارید پلاستیکی اصلا توصیه نمی شود.

روی نمد یا کاغذ می توان طرح اولیه را کشید.

بله می توان با خلاقیت، هنر گلدوزی را با جواهردوزی تلفیق کرد که نتیجه ی جذابی به ما می دهد.

سرمه بلرسان،سرمه اسپیرال،سرمه تراشی و سرمه صاف

دوردوزی با بلرسان – دوردوزی با منجوق – دوردوزی با پولک

بلرسان ،منجوق ، پولک ، ملیله ، سنگ های پایه دار ، سنگ های متری ، مروارید ، انواع خرج کار

بله آموزش جواهر دوزی در کرمانشاه به صورت حضوری است و برای سایر شهرها به صورت مجازی .

نگین های متری،نگین های متری پایه دار(همرنگ،نقره ای و طلایی).از نظر کیفیت، نگین های متری پایه چهارچنگ و پایه D  کیفیت بالایی دارند.

چسب های E8000 و E7000 برای چسباندن نگین های پایه دار و نگین های متری ، برای پشت کار هم از همین چسب ها و چسب کفاشی هم می توان استفاده کرد.

بهترین پولک، پولک ایتالیا-پولک پولسان ترک است.پولک چینی اصلا توصیه نمی شود.

104 نظر در “جواهردوزی

  1. سهیلا گفت:

    چه نوع جواهراتی برای دوختن مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام از سنگ های مختلف به سلیقه شما استفاده می شه.

  2. فاطمه گفت:

    سلام
    ببخشید یه سواب داشتم من میخواستم جواهردوزی یاد بگیرم
    برای شروع این کار پیش زمینه خاصی باید داشته باشم؟ مثلا طراحی نیازه که بلد باشم؟

    1. هانابروچ گفت:

      خیر آموزش های ما از مبندی است و از صفر تا صد کار را شما یاد می گیرید و نیاز به هیچ پیش زمینه خاصی ندارد.

  3. مبینا گفت:

    سلام
    جواهردوزی در کجا کاربرد داره؟

    1. هانابروچ گفت:

      در تزیین لباس-لباس عروس-ساخت تاج-گردنبند-گوشواره-دستبند-گل سینه-تل-گیره مو-کش مو-تزیین کیف و کفش

  4. متین گفت:

    سلام وقت بخیر
    از عکس ها مشخصهه که واقعا حرفه هستین
    فقط من یه سوال داشتم
    شما چه نوع دوردوزی انجام می دین؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام ممنون از لطف شما
      دوردوزی ها یا با بلرسان انجام می شه یا منجوق و یا با پولک

  5. حدیث گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    می خواستم بلرسان بخرم اما نمی دونم چه جنسی بخرم می شه راهنمایی کنید

    1. هانابروچ گفت:

      شما می تونید بلرسان هندی که بهترین نوع بلرسان است، بخرید اما اگر پیدا نکردید می تونید از بلرسان پاکستان هم استفاده کنید اما کیفیت پایین تری نسبت به نوع هندی داره

  6. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    چه کارگاه هایی در بازار موجوده؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      کارگاه های چوبی نورگه ترکیه از باکیفیت ترین کارگاه های بازار هستند و بعد از این کارگاه های ژله ای و پلاستیکی

  7. سمیرا گفت:

    سلام
    من می خواستم پولک بخرم اما برندهای زیادی در بازار هست
    می شه در این مورد راهنمایی کید؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام
      بهترین پولک، پولک ایتالیا بعد پولک پولسان ترک جز بهترین پولک هاست
      اصلا پولک چینی نخرید

  8. فاطمه گفت:

    برای شروع کار چه تعداد قیچی نیاز داریم؟

    1. هانابروچ گفت:

      1:قیچی کاغذ برای برش الگو
      2:یک قیچی تیغه کوتاه برای برش سنگ متری-بلرسان-نمد و چرم
      3:قیچی کوچک تیغه نازک تیز برای برش جاهای حساس و ظریف

  9. اکرم گفت:

    سلام وقت بخیر
    شما چه طوری طرح ها روی نمد انتقال می دین؟

    1. هانابروچ گفت:

      ابتدا طرح را از گوشی به کاغذ کالک انتقال می دهیم و بعد دور طرح را برش می دهیم و با استفاده از خودکار حرارتی روی نمد انتقال می دهیم

  10. فاطمه گفت:

    برای تهیه سوزن پیکسل یا سنجاق پیکسل چه نکاتی باید در نظر بگیریم؟

    1. هانابروچ گفت:

      اول از همه سعی کنید از سنجاق پیکسل استیل استفاده کنید که رنگ آن ثابت است
      2:از نوع قفل ضامن دار حتی الامکان استفاده کنید
      3:دقت کنید نوک سوزن تیز باشد وگرنه به لباس آسیب می زند و نخ کش می شود.

  11. یاسمن گفت:

    سفارش انلاین قبول میکنید؟

  12. فاطمه گفت:

    قیمت کار های جواهر دوزی از چند شروع میشه؟

  13. شبنم گفت:

    سلام . چطور میشه با شما تماس گرفت؟

  14. مژگان گفت:

    میتونید به صورت سفارشی هم طرحی اجرا کنید؟

    1. هانابروچ گفت:

      بله می تونید طرح موردنظر را به ایدی @hana_brooch در اینستاگزام ارسال کنید.

  15. سارینا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    شما آموزش خصوصی ام دارید؟؟

    1. هانابروچ گفت:

      بله دوره ها به صورت خصوصی برگزار می شود و به صورت 5 جلسه دوساعته است.

  16. محدثه مهرافروز گفت:

    برای جواهردوزی از چه نوع سوزنی استفاده کنم بهتره؟
    یعنی فرق میکنه که چجور سوزنی استفاده کنم؟

    1. هانابروچ گفت:

      سوزن هایی که در جواهدوزی استفاده می شود باید نازک و بلند باشد

  17. سمیرا گفت:

    برای دور دوزی از بلرسان استفاده کنم یا منجوق؟
    کدومش بهتره؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام
      بلرسان و منجوق دو چیز کاملا متفاوت با کاربردهای متفاوت است
      از بلرسان برای دورگیری اولیه در جواهردوزی استفاده می شود
      اما منجوق برای تزیین کار است

  18. سمیه گفت:

    چه نوع نگینی باید برای جواهردوزی بخرم؟

    1. هانابروچ گفت:

      برای جواهردوزی می توانید از نگین اشکی،نگین سوراخ دار و نگین متری استفاده کنید.

  19. پانته آ گفت:

    سلام ببخشید برای شروع کار باید چه نخی تهیه کنم؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام
      شما می تونید از نخ دمسه فرانسه،انکور آلمان و یا نخ پنگوئن استفاده کنید.

  20. فاطمه لرستانی گفت:

    آیا آموزش خصوصی هم دارید؟

    1. هانابروچ گفت:

      بله آموزش ها به صورت خصوصی در 5 جلسه 2 ساعته برگزار می شود.

  21. دنیا امانی گفت:

    سلام خسته نباشید یه سفارش دارم که طرحش رو اونجوری که من میگم درست کنین.
    امکانش هست؟

    1. هانابروچ گفت:

      سام وقت بخیر بله ما طرح سفارشی هم انجام می دیم

  22. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم که آموزشاتون مجازیه یا حضوری؟

    1. هانابروچ گفت:

      آموزش ها به صورت مجازی هستند.

  23. الهام نظری گفت:

    چه نوع سوزن پیکسل باید تهیه کنم؟

    1. هانابروچ گفت:

      سعی کنید سنجاق پیکسلی تهیه کنید که رنگ ثابت داشته باشد و ضامن دار باشد

  24. narges گفت:

    گل سینه چه کاربردهایی داره؟

    1. هانابروچ گفت:

      شما می تونید گل سینه را به لباس،کیف ، کفش و دستمال گردن وصل کنید.گلسینه واقعا تاثیر به سزایی در استایل شما دارد.

  25. مژده گفت:

    سلام
    جواهر دوزی روی یه لباس مجلسی فقط قسمت سرشانه چقدر میشه؟

    1. هانابروچ گفت:

      برای استعلام قیمت لطفا به دایرکت اینستاگرام پیام بدید یا از طریق اطلاعات تماس موجود در صفحه تماس با ما ارتباط بگیرید.

  26. ساحل گفت:

    سلام
    شما لوازم جواهردوزی هم می فروشید

    1. هانابروچ گفت:

      سلام بله قراره به زودی لوازم جواهردوزی در سایت قرار بگیره و از این طریق ثبت سفارش کتید.

  27. سبنا گفت:

    چه کارگاه هایی استفاده می کنید

    1. هانابروچ گفت:

      شما می تونید از کارگاه های چوبی نورگه استفاده کنید

  28. مرضیه گفت:

    برای شروع جواهردوزی لازمه که طراحی بلد باشم

    1. هانابروچ گفت:

      خیر شما می تونید طرح را از اینستا پیدا کنید و از روی آن بکشید.

  29. سپیده گفت:

    سلام
    برای شروع کار چقدر سرمایه لازم داره؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام شما فقط کافیه که لوازم برای شروع کار تهیه کنید

  30. مونا گفت:

    من یه طرح کره زمین دارم میخام برام درستش کنید…
    هزینه اش چقدره؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام شما سایز و جنسی که می خواین ارسال کنید تا برآورد قیمت انجام بشه

  31. سهیلا گفت:

    برای جواهردوزی روی توری باید از تخ و سورن خاصی استفاده کنم یا فرقی نمیکنه؟

    1. هانابروچ گفت:

      بهتره که سوزن های باریک استفاده کنید پیشنهاد من به شما سوزن هی برند دمسه و رویال شماره 10 و 11 است.

  32. منا احمدی گفت:

    سلام وقت بخیر .
    طرح های ولنتاین هم میذارید؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام وقت شما بخیر به زودی طرح های ولنتاین در سایت قرار می گیره
      برای اینکه نمونه هی جدید ما را از دت ندیده حتما پیج اینستاگرام ما را فالو کنید

  33. نازنین گفت:

    قیمت ساخت رو چطور محاسبه میکنید؟

  34. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید من یه طرح میخوام برای ولنتاین میخوام جنس خوبی داشته باشه و 15×15 باشع هزینه اش چقدره؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام وقت بخیر طرح موردنظر خود را ارسال کنید تا قیمت را اعلام کنیم.

  35. سیمین گفت:

    برای شروع جواهردوزی چه مهارت هایی نیاز دارم؟

    1. هانابروچ گفت:

      برای شروع جواهردوزی نیاز به پیش نیاز خاصی ندارید.

  36. عباس گفت:

    برای تمیزکاری گل سینه چه نکاتی رو باید رعایت کنم؟

    1. هانابروچ گفت:

      بهتره برای تمیز کردن گل سینه از دستما نم دار استفاده کنید و هیچ وقت داخل لباس شویی نیندازید.

  37. سحر گفت:

    سلام از چه چسب هایی در جواهردوزی استفاده میشه؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام چسب های E800-B700 برای چسباندن نگین های پایه دار و متری استفاده می شود.از چسب کفاشی هم می توانید استفاده کنید.

  38. سارا گفت:

    سلام برای جواهر دوزی به چه ابزار و لوازمی نیاز داریم؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام وقت بخیر برای آشنایی کامل با لوازم جواهردوزی شما می توانید مقاله جواهردوزی را مطالعه کنید.

  39. شیدا بهرامی گفت:

    سلام بهترین پولکی که میتونیم استفاده کنیم چیه ؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام بهترین پولک موجود در بازار،پولک ایتالیا است.

  40. شادی گفت:

    سلام
    قیمت لباس جواهردوزی شده به چه فاکتورهایی بستگی داره ؟

    1. هانابروچ گفت:

      به نوع مواد به کارفته،ظرافت کار،مدت زمان و دستمزد بستگی دارد.

  41. ماریه گفت:

    بهترین برند منجوق در بازار چه برندیه ؟

    1. هانابروچ گفت:

      برند میوکی بهترین برند منجوق در بازار است.

  42. الهام گفت:

    برای جواهردوزی نخی می خواستم که کیفیت خوبی داشته باشه اگه می شه راهنمایی کنید

    1. هانابروچ گفت:

      شما می توانید از نخ گوترمن استفاده کنید.

  43. زهرا گفت:

    با چ وسایلی گوشواره درست کنم؟

    1. هانابروچ گفت:

      شما می توانید از لوازم ساخت گل سینه برای ساخت گوشواره جواهردوزی شده هم استفاده کنید.

  44. شهرزاد گفت:

    از چه راه هایی می توان وارد بازار کار بشم؟

    1. هانابروچ گفت:

      از طریق آموزش،تولید زیورآلات،همکاری با طراحان لباس و استفاده از شبکه های اجتماعی

  45. SARA گفت:

    در جلسات آموزش چه مباحثی بررسی میشه؟

    1. هانابروچ گفت:

      ساخت گل سینه و اکسسوری جواهردوزی

  46. ساره گفت:

    چقدر طول میکشه حرفه ایی بشم؟

    1. هانابروچ گفت:

      بستگی به توانایی خودتون و زمانی که برای تمرین می ذارید،دارد.ولی آموزش ها به صورت 5 جلسه 2 ساعته می باشد.

  47. simin گفت:

    پیشنیاز های دوره تون چیه؟

    1. هانابروچ گفت:

      دوره های آموزشی جواهردوزی نیازی به پیش نیاز ندارد.

  48. فاطمه حسینی گفت:

    برای شروع به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

    1. هانابروچ گفت:

      برای شروع کار نیاز به کارگاه،نمد،چرم مصنوعی،قیچی،چسب،سوزن،منجوق،ملیله،بلرسان و کریستال داریم.

  49. بهناز گفت:

    از چزم مصنوعی برای چه کاری استفاده می شود؟

    1. هانابروچ گفت:

      از چرم مصنوعی برای پشت کار گلسینه استفاده می کنیم.

  50. سمیرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه کیف ساده داشتم می خواستم بدونم جواهردوزی روی کیف هم انجام می شه؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام بله جواهردوزی روی کیف هم انجام می شود.

  51. ساناز گفت:

    سلام اگر می شه آموزش تل جواهردوزی هم بذارید

    1. هانابروچ گفت:

      سلام وقت بخیر
      آموزش تل جواهردوزی در مقاله جواهردوزی گفته شده است لطفا مطالعه کنید.

  52. سولماز گفت:

    شما برای جواهردوزی هم کلاس آموزشی دارید؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام بله بای ثبت نام در دوره های ما می توانید وارد قسمت آموزش هانابروچ شوید

  53. سمیه گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم ثبت سفارش کنم گفتم قبلش بپرسم که جواهرات شما دست سازه یا از کارخانه میاد؟

    1. هانابروچ گفت:

      سلام درود بر شما
      جواهرات ما کاملا دست سازه و با بهترین کیفیت ساخته میشه

  54. نسیم گفت:

    با کیفیت ترین جواهرات کدوما هستن؟

    1. هانابروچ گفت:

      نمیشه دقیق گفت که بهترینشون کدوما هستن اما یاقتوت، هری وینستون، گیف از با کیفیت ترین های دنیا هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
8 مورد سبد خرید
حساب من